Ditulis oleh;
.
-->
TQVM FOR CLICK

Sunday, April 29, 2012

BERSIH 3.0 (28.4.2012)


Melihat kepada gambar diatas, memang ramai yang membanjiri Kotaraya KL untuk menyertai Himpunan BERSIH 3.0.  Sinar Harian  menganggarkan lebih 80,000 penyokong Himpunan BERSIH 3.0 telah membanjiri KL. 

Menilai kepada jumlah kehadiran orang di samping rangkaian protes serupa yang dianjurkan di seluruh dunia, Abim beranggapan ia memberikan isyarat jelas bahawa rakyat Malaysia tanpa mengira latar belakang agama dan bangsa yang mahukan sistem pilihanraya yang telus serta tidak diragui integritinya diamalkan di negara yang tercinta ini. Demikian kata Amidi Abdul Manan, Presiden Abim dalam satu kenyataannya selepas perhimpunan Bersih 3.0 semalam.

Tetapi perhimpunan tersebut telah dicemari dengan pelbagai provokasi dari pihak yang tidak bertanggungjawab sehingga menyebabkan segelintir penyokong himpunan bertindak liar. Siasatan perlu dilakukan untuk memastikan pihak yang mencetuskan provokasi dikenakan tindakan yang sewajarnya kerana telah mencemarkan undang-undang yang telah diluluskan oleh parlimen yang memberi hak untuk berhimpun.

No comments: