Ditulis oleh;
.
-->
TQVM FOR CLICK

Thursday, October 11, 2012

Pusat Asuhan di setiap Jabatan


Penubuhan pusat asuhan kanak-kanak di setiap jabatan memang di sambut baik oleh semua kakitangan kerajaan. Ini kerana ia adalah satu kemudahan yang memang diperlukan terutama dibandar. Penubuhan pusat asuhan di Jabatan dapat mengurangkan pembaziran masa untuk menghantar dan mengambil di pusat asuhan swasta seperti yang berlaku sekarang sekaligus boleh mengurangkan kos perbelanjaan bulanan isi rumah.

Saya mencadangkan agar perkara ini dapat dilanjutkan dan dilaksanakan di bawah Kementerian Pelajaran Malaysia juga. Aku lihat pusat asuhan ini amat sesuai di buka di sekolah yang mempunyai beberapa sekolah yang berdekatan. Contohnya, di Batu Lintang, Kuching mempunyai satu Institut Pendidikan Guru Kampus Batu Lintang,  Kolej Vokasional Kuching, SMK Batu Lintang, SK Batu Lintang dan Sekolah Pendidikan Khas Batu Lintang. Kedudukan setiap jabatan ini hanya bersebelahan sahaja.   

Oleh itu, ia amat sesuai untuk memenuhi keperluan kakitangan 5 jabatan ini dan memudahkan urusan seharian mereka. Oleh itu, diharapkan agar Kementerian Pelajaran Malaysia mengambil berat hal ini demi keselesaan dan kemudahan kepada kakitangan yang berkhidmat di bawah mereka sementelah telah tranformasi pendidikan yang dilakukan sekarang ini.

No comments: