Ditulis oleh;
.
-->
TQVM FOR CLICK

Tuesday, January 10, 2012

Di sebalik Pembebasan Anwar

Di sebalik pembebasan Anwar, ramai yang tertanya-tanya apa yang akan berlaku selepas ini? Yang pasti, semua penyokong Pakatan Rakyat bergembira dengan keputusan mahkamah tersebut dan sedang menconggak masa untuk menawan PRU-13.

Ada juga yang risau kerana selepas Anwar dibebaskan, 3 bom buatan sendiri meletup berdekatan mahkamah tersebut. Mujur tiada kemalangan jiwa tetapi 5 orang tercedera. Ini merupakan satu ancaman kepada keselamatan negara. Walau apa pun alasan, pihak yang terlibat mesti dihadapkan ke muka pengadilan. Polis kita cukup arif tentang itu.

Dengan jangkaan ramai bahawa PRU-13 mungkin akan berlangsung dalam masa terdekat mungkin akan berubah. Ini bergantung pada keselesaan Kerajaan untuk memutuskan tarikh keramat tersebut. Tinjauan Sinar Harian setakat artikel ini ditulis mengesahkannya.

Apapun yang berlaku, mungkin ada yang menarik selepas ini. Kita tunggu dan lihat apa yang akan berlaku dalam lanskap politik negara yang mendatang ini. Dan berdoalah agar semua yang mendatang nanti tidak memberikan kesan negatif kepada semua rakyat.

No comments: