Ditulis oleh;
.
-->
TQVM FOR CLICK

Friday, September 7, 2012

Kerusi Banyak, Nak Duduk tak Dapat




 campaign image
 campaign image


Pagi tadi dah pergi kat Klinik 1Malaysia Matang Jaya, tapi ubat yang aku nak tak ada. Dia suruh aku pergi di Klinik  Kesihatan Jalan Masjid, Kuching. Melihatkan masa yang singkat, aku patah balik ke tempat kerja. Member2 dah bagitau yang poliklinik tu ramai orang. Kalau pagi paling cepat pun 2 jam.

Tapi memandangkan dah 2 malam tidur terganggu kerana batuk, lepas Jumaat tadi, aku pergi ke Klinik Kesihatan Jalan Masjid. Kali pertama datang ke klinik ini, memang ramai orang. Kira aku sampai dah awal tadi masih juga lebih sejam menunggu baru siap.

Masalah yang aku lihat dan hadapi ialah, kerusi tempat menunggu di ruang untuk jumpa MA tu banyak tapi jalan masuk untuk duduknya tak ada. Susunan kerusi yang berterabur tu menyukarkan pesakit untuk masuk duduk di kawasan tengah ruang tu. Macam tak terjaga je poliklinik ni.

Di Kaunter pendaftaran dia aku ada perasaan tentang Dasar 5S. Tetapi bila dilihat susunan kerusi di ruang menunggu tu macam tak ada pun 5S berlaku. Pengurusan poliklinik kena la tengok hal ini untuk keselesaan semua pelanggan. 
Post a Comment