Ditulis oleh;
.
-->
TQVM FOR CLICK

Tuesday, September 18, 2012

Jamuan Hari Raya PERAKAN









Semalam (16.9.2012), Persatuan Anak Kelantan Perantauan (PERAKAN) Cawangan Kuching telah mengadakan jamuan sempena sambutan Hari Raya sambil beramah mesra antara anak-anak Kelantan. Majlis ini diadakan di Dewan Institut Kemahiran Mara (IKM) Kuching bermula pukul 1.00 hingga pukul 4.30 petang. Ini kali pertama aku mengikuti program sebegini atas cadangan seorang ustaz.

Perasmian Majlis telah disempurnakan oleh Y.B. Datuk Husam Musa yang juga Ahli Exco Kerajaan Kelantan. Antara Ahli Exco lain yang turut hadir ialah Y.B. Abdul Fatah Mahmood (ADUN Bukit Tuku) , Y.B. Dr. Hatta dan Ahli Parlimen Rantau Panjang Ustazah Zailah. Dalam ucapannya, Datuk Husam menyelitkan kepentingan Lebuh Raya Rakyat yang sedang diusahakan oleh Kerajaan Negeri dan royalti minyak Kelantan yang dinafikan kerajaan BN.

Majlis turut diserikan dengan persembahan dikir barat dari pelajar-pelajar UNIMAS. Enam buah lagu dipersembahkan dan memang memukau para pendengar. Antara jamuan yang disediakan pula ialah nasi kerabu, nasi dagang Kelantan, laksa pinang, satay dan keropok.

Di akhir acara pula diadaka kutipan derma ikhlas untuk tabung Pembinaan Lebuh Raya Rakyat yang akan menghubungkan Kota Bharu sehingga Kuala Krai yang telah dilaksanakan oleh Kerajaan PAS Kelantan. 

No comments: