Ditulis oleh;
.
-->
TQVM FOR CLICK

Tuesday, September 18, 2012

ISU SUARAM


Berita kini hangat tertumpu kepada dana yang diterima oleh Suara Rakyat Malaysia (SUARAM). SEBAGAI RAKYAT MALAYSIA YANG CINTAKAN KEAMANAN DAN MENJUNJUNG TINGGI SYARIAT ISLAM YANG MENJADI AGAMA RASMI MALAYSIA, AKU MENYOKONG PENUH AGAR KERAJAAN MENGENAKAN TINDAKAN KERAS KEPADA MANA-MANA PIHAK YANG CUBA MENJATUHKAN MARTABAT ISLAM DAN MENCETUSKAN PERBALAHAN AGAMA.

Dalam isu SUARAM pula, jika pertubuhan itu terbukti mempunyai niat kearah menjatuhkan martabat Islam di bumi Malaysia, tindakan keras harus di ambil. Kalau bukti yang menunjukkan pertubuhan itu bersalah walau dalam akta mana sekalipun, sila bawa ke mahkamah untuk di adili dan dijatuhkan hukuman. Jangan hanya bising-bising di media sedangkan pemimpin pertubuhan tersebut masih lagi bebas dan bersenang lenang di luar sana.

Apabila tindakan tidak dikenakan, persepsi rakyat seperti aku fikir, ia hanya satu mainan politik lebih-lebih lagi yang mengomen di media hanya pro kerajaan. Bagi penyokong tegar Pakatan Rakyat pula, semestinya dia menagatakan ini satu lagi tipu helah oleh kerajaan kerana dakwaan tersebut belum lagi  dibuktikan di Mahkamah.

Oleh itu, untuk menunjukkan mana pihak yang benar, silalah buat aduan supaya pihak berkuasa boleh bertindak dengan dakwaan yang dikemukan dan rakyat dapat melihat kebenaran.

No comments: