Ditulis oleh;
.
-->
TQVM FOR CLICK

Monday, August 27, 2012

Mula Kerja

Alhamdulillah..Selepas seminggu bercuti di kampung halaman di Pasir Mas, hari dah mula kerja. Seronok dapat balik Kelantan dan jumpa keluarga yang lama tak jumpa. Semua famili aku balik kecuali abang aku yang di Sabah. 

Suasana raya tahun amat berbeza kerana hari raya pertama lagi sudah sibuk. Ini kerana selepas solat sunat raya, bergegas pula untuk menyembelih lembu. Kesempatan raya dengan semua famili ada aku gunakan untuk mengadakan majlis akikah untuk anak aku. Majlis akikah dibuat pada malam raya ke-2.

Hari raya ke-2 baru lah dapat kerumah saudara mara sambil menjemput mereka ke majlis akikah. Majlis akikah anak aku dilangsung bersama dengan sepupu dia. Anak kakak aku yang baru lahir awal puasa hari tu. Ada geng sebaya la anak aku.

Aku tak la ke bandar sangat. Dah tahu jalan mesti sesak punya. Tapi malam ketiga tu aku pergi juga ke wakaf Che Yeh. Tu pun sebab dah planning awal dengan member2 untuk buat reunion. Ya Allah..nak boleh lepas bulatan Lemal pun dah ambik masa setengah jam. Janji pukul 9 di New Horizon, tapi aku sampai dah hampir pukul 10 malam. Tapi alhamdulillah..semua berjalan lancar...

Cuti raya tahun seronok juga. Cuti pun lama...

No comments: