Ditulis oleh;
.
-->
TQVM FOR CLICK

Sunday, August 5, 2012

Cabaran umat Islam Malaysia

Umat Islam di Malaysia berdepan dengan tentangan seorang kafir harbi bernama kapir singh dalam melaksanakan hukum Allah di negara ini. Tetapi ada pihak tertentu yang masih tidak sedar dan menjadikan kenyataan kapir singh sebagai modal mereka untuk berpolitik. Sedangkan kenyataan kapir singh itu telah menjadikannya musuh yang terang kepada Islam. 

Dalam menangani isi seperti kapir singh ini, umat Islam yang sayangkan agama dan yakin dengan keesaan Allah, patut bersatu dibawah payung Islam supaya penentangan terhadap Islam dapat dipatahkan melalui suara majoriti umat Islam.

Bagi aku yang daif ni, kenyataan kapir singh bukan bermotif politik semata-mata tetapi penentangan terhadap agama sedangkan dalam perlembagaan Malaysia telah jelas bahawa agama Islam itu adalah agama rasmi Malaysia. Oleh itu, mohon sangat-sangat kepada semua umat Islam di Malaysia supaya bersatu hati dan tingkatkan ukhuwah dan persefahaman dalam menghadapi cabaran baru ini.

Ingatlah, dalam Al-Quran, jelas Allah nyatakan bahawa, orang kafir tidak akan redha dengan Islam sehingga kita ikut cara dia. 

No comments: