Ditulis oleh;
.
-->
TQVM FOR CLICK

Monday, July 9, 2012

BR1M kali kedua dalam pertimbangan kerajaan


KUALA LUMPUR - Kerajaan sedang mempertimbangkan cadangan pemberian Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) kali kedua kepada rakyat, kata Menteri Kewangan Kedua Datuk Seri Ahmad Husni Mohamad Hanadzlah.
"Mengenai syor pemberian BR1M kali kedua, perkara tersebut dalam pertimbangan pihak kerajaan," katanya ketika menjawab pertanyaan Senator Datuk Syed Ibrahim Kader pada persidangan Dewan Negara di sini hari ini.
Sumber dari Sinar harian online

Diharapkan pemberian kali dilanjutkan kepada semua rakyat termasuk kakitangan kerajaan. Anggaplah bayaran tersebut sebagai bonus Hari Raya untuk kakitangan kerajaan dan dibayar secara lum sum RM500. Permohonan ini bukan bermakna kami tidak bersyukur dengan kenaikan gaji lepas, tetapi sekadar meringankan sedikit beban semasa hari raya. 

Dengan penurunan harga minyak dipasaran dunia, kerajaan tidak lagi menanggung beban yang tinggi untuk memberi subsidi minyak. Oleh yang demikian, duit hasil pengurangan subsidi tersebut bolehlah digunakan untuk diberi kepada rakyat sebagai kebajikan kerajaan dalam membela kebajikan rakyat. Kami amat bersyukur atas kemakmuran ekonomi Malaysia kini. 

No comments: