Ditulis oleh;
.
-->
TQVM FOR CLICK

Tuesday, August 16, 2011

Welcome To Kelantan



Kelantan mempunyai banyak tempat yang menarik yang boleh dikunjungi. Dengan kos hidup yang masih lagi murah berbanding dengan negeri lain di Malaysia serta flora dan fauna yang masih terjaga dan selamat dari pembangunan, ia pasti mengujakan pengunjung.


Bagi mereka yang sukakan aktiviti air, bolehlah berkunjung ke Pantai Sri Tujuh di Tumpat, Pantai Irama di Bachok, atau Pantai Cahaya Bulan di Kota Bharu. Pantai yang masih lagi terjaga rapi dengan kemudahan awam yang lengkap memudahkan setiap pengunjung ke sini.  Selain daripada pantai yang indah terbentang luas, Kelantan juga mempunyai kawasan air terjun yang nyaman dan menyegarkan dengan hutan yang menghijau. Antara lokasi air terjun yang menjadi tarikan ramai ialah air terjun Jeram Linang, Jeram Pasu.

left click for larger picture





Bagi mereka yang suka membeli-belah pula, selain pusat beli-belah yang ada di bandar-bandar utama, ada 3 kawasan di Kelantan yang telah diwartakan sebagai kawasan bebas cukai. Kawasan tersebut ialah Rantau Panjang, Bukit Bunga dan Pengkalan Kubor. Pelbagai barangan yang dijual disini murah dan pelbagai pilihan.
Selain daripada tempat-tempat popular seperti di atas, banyak lagi kawasan yang menarik dan mendamaikan serta boleh member ketenangan kerana jauh dari kesibukan bandar seperti Danau Tok Uban, Taman Rekreasi Padang Kijang dan Masjid Sultan Brunei di Rong Chenok (masjid terapung).



No comments: