Ditulis oleh;
.
-->
TQVM FOR CLICK

Saturday, August 6, 2011

Haram GRO Islam di Kuantan


Langkah Majlis Perbandaran Kuantan yang mengharamkan wanita Islam bekerja sebagai GRO adalah langkah yang tepat dengan perundangan Islam. Langkah ini dapat memartabatkan kesucian agama disamping menghindarkan wanita Islam dieksploitasi sehingga menjerumuskan mereka ke lembah maksiat. Selain itu, MPK juga dapat membersihkan imej Bandar Kuantan dari gejala sosial dan maksiat.

Pengharaman ini adalah menjadi tanggungjawab setiap kerajaan negeri dan pihak berkuasa tempatan  bagi memastikan Kedudukan Agama Islam dalam Pelembagaan Malaysia dihormati dan tidak dipertikai oleh pihak lain. Dalam perlaksanaan hukum Allah memerlukan satu sistem yang tegas kerana ramai dikalangan orang Islam sendiri melanggari perintah dan undang-undang Islam.

Bagi wanita yang memikirkan jalan yang mudah untuk mendapat duit, berfikirlah sedetik bahawa setiap makanan yang dimakan dari sumber yang haram itu akan menghasilkan tulang dan daging yang haram dalam badan kita dan menjauhkan kita dari rahmat Allah. Banyak lagi pekerjaan lain yang boleh mereka ceburi untuk mendapatkan duit yang halal. Semuanya terpulang kepada diri sendiri samada untuk memilih jalan yang ditunjukkan oleh Allah ataupun terpedaya dengan tipu daya syaitan.

No comments: