Ditulis oleh;
.
-->
TQVM FOR CLICK

Thursday, May 13, 2010

Temuduga SPP


 
Pagi ini (13.5.2010) bertempat di PPD Seremban, sesi temuduga untuk Pelantikan Jawatan ke DG41 telah diadakan. Saya telahpun ke sana untuk sesi tersebut. Setiba di PPD Seremban, kelihatan ramai orang sedang duduk-duduk di kerusi. Saya hampiri salah seorang dari mereka dan bertanya tempat temuduga. Rupanya yang menunngu dekat situ pun berhajat yang sama.

Kami pun masuk la mendaftar iaitu cek nama dan tinggalkan nombor telefon. Selepas itu, orang yang bertugas tempat pendaftaran akan memanggil nama untuk tapisan. Di sini,segala dokumen diperiksa sama ada cukup atau tidak yang SPP nak, segala dokumen disahkan atau tidak dan sebagainya. Sesiapa yang melepasi tapisan ini baru akan ditemuduga.

Tapi malangnya saya hari ini, pihak SPP tidak menerima transkrip yang hanya di muat turun (download) dari internet atau fax. Hanya yang diterima ialah salinan asal sahaja. Untuk sesi hari ini saya disahkan hadir tetapi tidak ditemuduga.

Menurut pegawai tapisan tadi, kalu transkrip asal dah diterima,saya hanya perlu telefon bahagian temuduga SPP untuk sesi temuduga. SPP akan memanggil balik untuk sesi temuduga tersebut. Tapi markah untuk hari ini tidak ditolak. Beliau juga menagatakan bahawa tarikh untuk disahkan jawatan bergantung kepada tarikh lapor diri di sekolah atau tarikh pengesahan konvo yang tercatit di dalam transkrip yang mana terkemudian (yang paling lambat. Kalu posting 1.2.2010 tp tarikh transkrip 3.10.2010, tarikh lantikan ialah 3.10.2010).
Kepada sesiapa yang hendak hadir temuduga SPP tu, bersedia la tentang isu semasa.

No comments: