Ditulis oleh;
.
-->
TQVM FOR CLICK

Tuesday, May 18, 2010

Sambutan Hari Guru


Pada hari Isnin (17.5.2010), SMVAS telah merayakan sambutan hari guru peringkat sekolah. Pelbagai program telah di atur yang melibatkan guru untuk mempertontonkan skill masing-masing. Guru-guru diarak dengan paluan kompang mengelilingi sekolah menuju ke dewan Bestari Budiman. Selepas ucapan wakil ketua pelajar, PK1 membacakan ucapan hari guru Ketua Pengarah Pendidikan Malaysia, Dato’ Alimuddin bin Mohd Dom diikuti oleh Pengetua yang membacakan ucapan hari guru daripada Menteri Pendidikan Malaysia Tan Sri Muhyidin Mohd Yasin.

Selepas ucapan tersebut, para guru membaca ikrar guru dan menyanyikan lagu tema Hari Guru iaitu 'GURU PEMBINA NEGARA BANGSA' diikuti lagu Guru Malaysia. Selepas selesai menyanyikan lagu, wakil pelajar menghadiahkan kad Hari Guru untuk guru-guru yang diwakili oleh Tuan Pengetua.

Untuk acara seterusnya, guru-guru diminta ke padang sekolah untuk acara sukaneka. Acara yang disediakan sungguh seronok. Antara acara tersebut ialah mengayam ketupat, membaling botol air menggunakan bola tenis, bola jaring menggunakan bola ragbi, memancing botol, mengisi air dalam botol, lontar dak, memakan epal tanpa guna tangan, bowling kelapa, susun bata (jalan atas bata) dan akhir skali meniup dan memecah belon.

Terima Kasih kepada yang menjayakan program pada hari ini. Memang meriah dan seronok.

No comments: