Ditulis oleh;
.
-->
TQVM FOR CLICK

Thursday, April 12, 2018

UMNO VS PAS

Pertembungan antara PAS dan UMNO dan parti2 lain adalah petembungan dasar,  bukan pertembungan isu,  dasar UMNO sekular,  dasar PAS adalah Al Quran dan sunnah.

Jika petembungan isu yg menjadi keutamaan kita akan penat kerana isu politik tdk pernah habis,  jika isu yg diperjuangkan, hingga ke harini kita akan terus bertembung dgn UMNO dlm isu memali sbgai contoh.  Kita marah kpd Najib krn isu 1mdb, jika ditakdirkan najib tdk bersalah maka kita akan bersetuju dgn najib? Jika kita bertembung dgn Najib kerana Rosmah xpakai tudung jika esok Rosmah pakai tudung kita akan sokong Najib? Jika kita marah kpd Kit Siang kerana mengangkat penyapu sbgai simbol utk menyapu org melayu dlm peritiwa 13 mei,  kelak apabila kit siang meninggal maka kita akan menyokong DAP?

Jika masjid yg berlantaikan tanah,  ianya tetap sah utk melaksanakan solat, jika tandas berlantaikan carpet ianya tetap haram utk solat kerana masjid yg buruk sah solatnya krn dasarnya tetap masjid,  tandas yg cantik tetap haram utk solat kerana dasarnya tetap tandas.

Perjuangan menegakkan sebuah negara Islam adalah perjuangan besar dan berpandangan jauh kerana perubahan yg dilakukan adalah perubahan secara total kpd kehidupan manusia.  Maka kesabarannya juga harus besar.

Jadi, penyelesaian yg terbaik kpd segala isu kotor yg berlaku skrg adalah Islam,  tak guna terpekik2 didataran merdeka tapi ikut akal dan nafsu, Al Quran dan Sunnah letak tepi utk menyelesaikn masalah.

Jutaan penyokong PAS harini bertahan bukan kerana tuan guru presiden atau tuan guru nik aziz,  tetapi kerana dasar PAS adalah Islam, pimpinan silih berganti kami akan tetap disini.

Small minds discuss peoples,.
Average minds discuss events,
Great minds discuss ideas.

Mohamad Syathir Mohd Lutfi

No comments: