Ditulis oleh;
.
-->
TQVM FOR CLICK

Saturday, April 28, 2018

Betul ke ProVit C dapat merawat diabetes??

 Diabetes is a disease marked by a good amount of oxidative damage- damage done to your cells and DNA by rogue molecules called free radicals. Antioxidants- like vitamin C- can help protect against this.
 studies have shown a connection between low levels of vitamin C in the blood and higher risks for diabetes. One important 16-year study of 85,000 women of whom 2% were diabetic found that 400mg or more of daily vitamin C supplements was associated with significant reductions in the risk of both fatal and nonfatal coronary heart disease in both the women with diabetes and those without.

There was a significant inverse association between vitamin C levels in the blood and the risk of getting diabetes. In other words those patients with the highest blood levels of vitamin C at the beginning of the study were the least likely to be among those who developed diabetes.
Lebih tinggi antioksidan dlm darah lebih rendah risiko menghidap diabetes.

Diabetes adalah penyakit yang ditandai dengan jumlah kerosakan yang teroksida - kerosakan yang dilakukan ke sel dan DNA oleh molekul penyangak yang dipanggil radikal bebas. Antioksidan seperti vitamin C- boleh membantu melindungi ini.
 Kajian telah menunjukkan hubungan antara tahap rendah vitamin C dalam darah dan risiko yang lebih tinggi untuk diabetes. Satu kajian penting 16 tahun mengenai 85,000 wanita di mana 2% adalah kencing manis mendapati bahawa 400mg atau lebih makanan tambahan vitamin C setiap hari dikaitkan dengan pengurangan ketara dalam risiko penyakit jantung koronari kedua-dua fatal dan nonfatal di kedua-dua wanita dengan diabetes dan mereka yang tanpa. Ada persamaan songsang antara tahap vitamin C dalam darah dan risiko mendapat kencing manis. Dalam erti kata lain, pesakit dengan tahap tertinggi vitamin C pada awal kajian adalah paling tidak mungkin menjadi antara mereka yang menghidap kencing manis.

No comments: