Ditulis oleh;
.
-->
TQVM FOR CLICK

Wednesday, August 27, 2014

Pulangkan Semula

Kematian ADUN Pengkalan Kubor membuka ruang untuk pilihanraya kecil di Dun tersebut tidak lama lagi. Dalam perjanjian Pakatan Rakyat, kerusi tersebut dipinjamkan kepada calon PKR untuk mengalahkan dan menjatuhkan tradisi UMNO di situ. Tetapi PKR yang diberi tanggungjawab itu sebaliknya tidak dapat menyerlah dan tidak dapat menyakinkan pengundi kawasan itu. 

Di sebabkan kegagalan PKR tersebut, elok kiranya PKR mengalah dan memulangkan kembali kerusi pinjaman tersebut kepada rakan PR iaitu PAS yang selama ini masih lagi mendapat kepercayaan rakyat Kelantan. 

Rakyat Kelantan tidak dapat menerima ideologi politik yang dimainkan oleh pihak PKR. Kami lebih yakin dengan pemerintahan PAS berbanding PKR yang sekarang ini dilanda dengan bermacam-macam isu yang sedikit sebanyak telah menghakis kepercayaan rakyat dan merenggangkan hubungan antara parti dalam PR.

Diharapkan pihak PAS bertegas untuk mengambil balik ke semua kerusi DUN di Kelantan yang hampir kesemua kerusi yang dipinjamkan kepada PKR di Kelantan kalah dalam PRU lepas. Kredibiliti PKR di Kelantan terlalu lemah dan merosot dengan teruk. Jadi pulangklah semua kerusi tersebut kepada PAS untuk meneruskan perjuangan rakyat Kelantan dalam semua hal termasuk royalti minyak, kesaksamaan ekonomi dan pembangunan negeri. 

No comments: