Ditulis oleh;
.
-->
TQVM FOR CLICK

Thursday, March 7, 2013

Maklumat telus

Kerajaan diharapkan memberikan maklumat yang telus dan cepat mengenai insiden yang berlaku di Lahad Datu kerana kejadian telah disalah tafsir oleh rakyat Malaysia yang naif tentang sejarah terutama orang bukan Islam yang tidak mengikuti perkembangan dunia Islam. 

Orang bukan Islam telah cuba mengambil kesempatan dalam isu ini dengan mempropakan tindakan lambat pihak keselamatan dalam menangani isu tersebut. Ada juga dikalangan mereka yang pada saya mengeluarkan kenyataan yang menghina orang Islam dengan menyuruh Kerajaan Malaysia memohon bantuan dari Palestin kerana selama ini kita selalu mambantu Palestin. Ini ayat yang dikeluarkan oleh segelintir orang bukan Islam yang tidak faham situasi Islam dan tugas untuk membetulkan manusia seperti ini patut dipikul oleh kita semua umat Islam. 

Kita menolong Palestin atas dasar kemanusiaan dan bukannya dari segi ketenteraan dan kita tidak sokong kekejaman Israel kepada rakyat Palestin yang tak berdosa.

Pemikiran seperti di atas dikhuatiri akan menimbulkan persepsi negatif dikalangan orang Islam dan ia boleh menimbulkan prejudis. 

No comments: