Ditulis oleh;
.
-->
TQVM FOR CLICK

Wednesday, July 6, 2011

Belanda menuju ke Zaman Jahiliah


Belanda yang merupakan salah sebuah Negara yang maju di benua eropah sedang dalam cubaan untuk meruntuhkan ketamadunan mereka dengan isu yang amat sensitif. Baru-baru ini, kerajaan belanda mengaharamkan penyembelihan binatang, dimana amalan tersebut berkait langsung dengan isu halal-haram pemakanan dalam agama Islam.

Negara tersebut yang mempunyai penduduk Islam lebih dari sejuta orang itu cuba menyekat kebebasan beragama yang selama ini dilaungkan oleh Negara-negara eropah sendiri. Dengan pengharaman penyembelihan binatang yang dianggap satu bentuk penyeksaan ke atas haiwan oleh badan-badan cintakan binatang yang tidak faham tentang peraturan agama Islam itu.

Pengharaman ini akan memberi satu tekanan besar keatas penduduk Islam di situ untuk mendapatkan makanan halal. Ini juga merupakan satu bentuk penindasan dan menafikan hak kebebasan beragama ke atas umat Islam di Negara terbabit.

Jika dilihat dari segi sains dan logiknya penyembelihan binatang sebelum di makan seperti mana yang diajarkan oleh agama Islam,ia banyak membawa kebaikan daripada kemudaratan. Ini kerana, melalui penyembelihan dapat membuang toksin-toksin yang tidak diperlukan oleh badan manusia yang berada di dalam badan haiwn tersebut sekaligus dapat menghindarkan manusia daripada serangan penyakit.

Untuk pengetahuan, belanda sebelum ini memang dengan sikap anti Islamnya sejak dari dulu lagi. Bermacam-macam agenda dan rancangan jahat yang telah mereka lakukan, contohnya penerbitan karikatur yang menghina Nabi yang dikejam oleh semua umat Islam di seluruh dunia.

Kita sebagai umat Islam tidak boleh membiarkan agama kita diperkotak-katik oleh bukan islam yang buta tentang agama kita terutama belanda yang biadab itu. Kita mempunyai kuasa dan hak untuk menghalang anasir jahat Negara berkenaan dengan memboikot barangan Negara yang bersekutu dengan paksi jahat tersebut terutama belanda, Israel dan amarika serta sekutu rapatnya. 

Ingatlah wahai umat islam sekalian, sekiranya kita masih lagi membeli barangan mereka, ini menunjukkan kita menyokong apa yang dilakukan oleh mereka dalam memerangi Islam dalam bentuk moden.
Post a Comment