Ditulis oleh;
.
-->
TQVM FOR CLICK

Saturday, January 15, 2011

Usaha memulihkan kembali laptop..

Dah sebulan lebih laptop rosak. Susah betul rasa bila nak buat kerja. Guna laptop yang sekolah punya terlalu lah lembab. Tensen menunggu. Haritu try bawa laptop aku ke kedai tuk baiki. Dia nak RM600. Katanya motherboard rosak. Atas nasihat member aku xjadi baiki. Bawa balik yang rosak tu jugak. Member sarankan supaya bersihkan RAM guna pemadam. Aku try buat. First tu jadi, bersyukur la rasa. Tapi selepas 4 hari dia mula xboleh on balik. Aku try buat benda yang sama tetapi kali ini xjadi. Putus harapan rasa. Time tu cubalah cari kedai  yang mana boleh bagi perkhidmatan paling murah. Cari punya cari, adalah member rekemen tempat yang dia buat. Tetapi aku tunggu laptop dia siap baru nak antar. Sementara menunggu tu, aku try cuci RAM seperti member dulu sarankan. Alhamdullah, ok balik. Skang ni aku tengah install antivirus original. Mungkin banyak sangat virus kot, laptop aku jadi camni. Dulu guna antivirus yang free je..Harap-harap lepas ni dah xde problem..

No comments: