Ditulis oleh;
.
-->
TQVM FOR CLICK

Friday, July 24, 2015

Kecewa dengan AKSB

Allahu Akbar.. tak de apa lagi yang nak dikata. sampai hari ini, hanya bayar bil yang tak setimpal dengan perkhidmatan yang diberikan. Masalah air di Kelantan terutama kampung aku, Tok Uban sampai lo ni masih lagi slow di waktu biasa. tambah teruk lagi masa cuti raya haritu, langsung air tak keluar. Seksa betul waktu tu.. nasib baik rumah emak aku ada air 'boring'. sepanjang perayaan memang bergantung sepenuhnya pada air 'boring'. kebiasaannya air 'boring' kami guna untuk mandi dan basuh pakaian je. untuk minum dan memasak kami masih gunakan air yang dibekalkan oleh Syarikat Air Kelantan Sdn. Bhd. (AKSB). Tapi bila air tidak ada keluar dari kepala paip AKSB, terpaksalah guna alternatif..

Sampai bila masalah ini nak berlarutan tanpa penyelesaian? Apa langkah di ambil oleh AKSB untuk menangani masalah air ni? ini bukan isu baru. Dah lama orang kampung menderita masalah air ini. Bil bayar tapi air tak de. adil ke macam tu? ini adalah satu penganiayaan kepada pengguna. 

Kepada siapa lagi nak disandarkan harapan jika semua saluran digunakan pun masih lagi tiada penyelesaian. bukan tak pernah masuk TV. setiap kali PRU, isu inilah yang selalu diputarkan.

Kerajaan negeri tak perlu lah nak sibuk-sibuk cari pelabur ke Kelantan selagi masalah air yang merupakan keperluan utama kepada semua termasuk industri tak dapat diselesaikan. Tak de nak datang melabur.. 
Post a Comment