Ditulis oleh;
.
-->
TQVM FOR CLICK

Tuesday, October 14, 2014

Wabak ke musim dia

Hujung minggu lepas, anak terpaksa di masukkan ke Hospital Umum Sarawak (HUS) kerana tak henti-henti muntah-muntah. Tak dapat nak minum apa-apa kerana muntah. Risau sangat sebab dia memang jenis yang kurang dan hanya bergantung dengan susu je. Kalau dia makan memang terlalu sedikit. 

Dah keadaan macam tu, aku bawa pergi klinik 1Malaysia. MA tu bagaitau hanya kembung perut dan dia bagi ubat kembung perut, ubat demam dan air garam. Tapi dia pesan kalau masih muntah berlarutan dia suruh bawa ke klinik lagi.

Balik dari klinik tu anak minta nak minum. Bagi minum masih lagi muntah. Bagi botol kedua tapi kali ni bagi air sirap je. sama juga, muntah balik. Dia minta nak minum lagi, sama juga keluar balik,

Rasa tak sedap hati, aku bawa pergi hospital. Macam biasa la di HUS memang sentiasa ramai orang. dari kul 11 malam aku daftar, pukul 1 lebih baru dipanggil. Aduh dengan anak pula tak nak bagi kerjasama dengan doktor tu. Last2 doktor suruh masuk wad je. Pukul 3 pagi baru dimasukkan ke wad. Seksa betul di hospital kerajaan ni. 

Tapi kes yang sama macam anak aku ni memang ramai la..Tapi Alhamdulillah, semalam dah dapat keluar hospital. 
Post a Comment