Ditulis oleh;
.
-->
TQVM FOR CLICK

Tuesday, September 30, 2014

Lupa ke?

Mahathir kata melayu mudah lupa.. memang betul kot, rakyat Malaysia ni memang mudah lupa. terpesona dengan tipu daya hiburan, kemewahan dan pujian.. dulu kita sibuk memboikot satu restoran makanan segera tu.. tapi sekarang, aku lihat dah penuh balik restoran tu.

Apa dah jadi dengan boikot dulu. dah dilupakan ke? syarikat tu masih lagi teguh berdiri. patut la syarikat tu tak kisah ataupun hairan ataupun takut bila rakyat Malaysia kata nak boikot dulu.. siap ada nak bagi free lagi untuk beli maruah orang yang murah tu..huhu..

erm begitu mudah kita lupakan kekejaman israel. israel masih lagi mengatur strategi untuk menghapuskan rakyat Palestin di sana. dari pengalaman dan sejarah lepas, israel tak pernah berhenti untuk mengenakan tekanan ke atas penduduk Gaza. Genjatan senjata kali ni pun munkin jangka masa pendek sahaja.

Mari lah kita terus berusaha dengan sedikit sumbangan untuk terus memboikot syarikat2 yang menyumbangkan dana kepada israel yang telah membunuh ribuan manusia yang tak berdosa, orang2 tua dan kanak2 kecil yang belum tahu erti. Inilah sumbangan selemah-lemah sebagai manusia atas dasar kemanusiaan sejagat.
Post a Comment