Ditulis oleh;
.
-->
TQVM FOR CLICK

Tuesday, November 13, 2012

Pusat servis

Semalam, aku pergi servis kereta. Problem kali ni, lampu ABS di dashboard menyala. Pada hari Sabtu, aku pergi check di Proton 3S Kuching. Dia kata ada FRI Light Sensor rosak. Lepas tu dia kata hari Sabtu tak buat repair. Dia suruh aku buat appointment untuk hari Isnin. Aku tanya pukul berapa yang masih kosong untuk appointment. dia kata pukul 9.00 pagi. Ok la kul 9 pagi. tak la lewat sangat.

Pada hari Isnin tu aku sampai dalam pukul 8.50 pagi. Tunggu hampir 20 minit untuk daftar. Kul 9.10 baru dapat daftar kereta aku. Lepas tu, tunggu punya tunggu sampai dah naik kembung perut minum air yang disediakan masih lagi kereta tersidai di luar bay dan belum di bawa masuk untuk servis. Aku tengok dah pukul 11 baru kereta di bawa masuk ke tempat servis. 

Pergh memang teruk la aku rasa pusat 3S Proton sini. Dah buat appointment tapi dia boleh main-mainkan masa kita pulak. Hampir separuh hari aku menunggu kat situ. Dah 5 minit nak pukul 1 tengahari baru kereta aku siap. Kalu servis yang buatkan masa lama aku masih boleh terima lagi. Tapi yang buatkan aku sakit hati sangat masa appointment pukul 9 tapi kereta dimasukkan untuk servis pukul 11. 2 jam menunggu dengan sia-sia. Dah la tidak minta maaf. Bongok betul..

No comments: